Doświadczenie
Krajowy Koordynator ds. BHP GK Iglotex
Iglotex
cze 2016 – obecnie
• Koordynowania zgodnego z prawem poziomu bezpieczeństwa i higieny pracy w celu zapewnienia zgodnego z przepisami funkcjonowania podmiotów tj. zakładów produkcyjnych i oddziałów dystrybucyjnych wchodzących w skład Grupy Kapitałowej IGLOTEX
• Zarządzanie i rozwój kompetencji podległego zespołu w celu realizacji strategii Grupy
• Przeprowadzanie kontroli warunków pracy oraz przestrzegania przepisów i zasad bezpieczeństwa i higieny pracy w celu likwidacji stwierdzonych uchybień i zagrożeń i analizy zdarzeń potencjalnie wypadkowych
• Udział w dokonywaniu oceny ryzyka zawodowego związanego z wykonywaną pracą w celu minimalizacji sytuacji potencjalnie wypadkowych w GKI
• Udział w opracowywaniu zakładowych układów zbiorowych pracy, wewnętrznych zarządzeń, regulaminów i instrukcji ogólnych dotyczących bezpieczeństwa i higieny pracy w celu zapewnienia standaryzacji przepisów w GKI
• Dokonywanie okresowych analiz stanu bezpieczeństwa i higieny w celu przedstawienia propozycji przedsięwzięć technicznych i organizacyjnych mających na celu zapobieganie zagrożeniom życia i zdrowia pracowników oraz poprawę warunków pracy w GKI
• Prowadzenie szkoleń wstępnych i okresowych z zakresu bezpieczeństwa i higieny pracy w celu zapewnienia wymaganego przygotowania pracowników do prac
Specjalista ds. BHP -Inspektor ochrony p.poż.
PPCH FRITAR S.A. ; PPS LEWIL-IGLOKRAK Sp. z o.o.
mar 2015 – obecnie
• ramowy zakres zadań w dużej firmie produkującej żywność- pow. 400 osób
• kontrola warunków pracy,
• badanie okoliczności i przyczyn wypadków przy pracy,
• kontrola terminów ważności badań lekarskich i kierowanie pracowników na badania profilaktyczne,
• sporządzanie okresowej analizy stanu bhp,
• przeprowadzanie szkoleń wstępnych i przeprowadzanie szkoleń okresowych,
• przygotowanie i koordynowanie corocznej próbnej ewakuacji personelu z uwagi na zagrożenie awarią chemiczną ( czynnik amoniak ),
• udział w Komisji ds. opracowywania oceny ryzyka zawodowego,
• doradztwo w zakresie stosowania przepisów bhp,
• sporządzanie sprawozdań do GUS (Z- KW „ statystyczna karta wypadku”, Z- 10, ZUS IWA ),
• całokształt spraw związanych z ochroną p. poż,
• koordynowanie przeprowadzania badań czynników w środowisku pracy,
• udział w opracowywaniu instrukcji, procedur, wewnętrznych zarządzeń, oraz zapisów do regulaminu pracy w zakresu bhp,
• inicjowanie działań mających na celu kształtowanie kultury bezpieczeństwa pracy.
HR Business Partner
IGLOTEX - fabryki produkcyjne
lip 2015 – maj 2016
• doradztwo w zakresie prowadzenia procesu rekrutacji, selekcji oraz adaptacji Pracowników,
• doradztwo w obszarze rozwoju Pracowników oraz efektywnego wykorzystania kompetencji do realizacji celów biznesowych,
• doradztwo w obszarze rozwoju komunikacji wewnętrznej w organizacji,
• sprawdzanie stopnia wykorzystania kapitału ludzkiego, analizie organizacji, włączając w to analizę poszczególnych stanowisk pracy, zakresy odpowiedzialności pracowników, opisy ich stanowisk pracy, siatkę płac, potencjał Pracowników do realizacji wyznaczonych celów,
• doradztwo w zakresie optymalizacji procesów oraz kosztów w obszarze zarządzania kapitałem ludzkim, polegające m.in. na współudziale przy planowaniu, rozwoju, wdrażaniu, monitorowaniu i ocenie narzędzi do zarządzania, analizie istniejących, opracowaniu i wdrażaniu wewnętrznych procedur i norm postępowania, dotyczących działań w obszarze zarządzania kapitałem ludzkim,
• doradztwo w zakresie wdrażania nowych rozwiązań operacyjnych
Współpraca w zakresie obsługi kadrowo-płacowej dla fabryk produkcyjnych Południa
IGLOTEX
sty 2014 – cze 2015
Kierownik działu Kadry-Płace
PPS LEWIL-IGLOKRAK Sp. z o.o. w Tarnowie- Zakład Pracy Chronionej
kwi 2007 – gru 2013
• sporządzanie wniosków o dofinansowanie do wynagrodzeń pracowników niepełnosprawnych ( obsługa systemu SOD ),
• naliczanie list płac,
• sporządzanie deklaracji do ZUS,
• sporządzanie zaliczek na pdof,
• sporządzanie sprawozdań do GUS,
• sporządzanie druków RP7,
• sporządzanie półrocznego sprawozdania do Urzędu Marszałkowskiego –INF W,
• monitorowanie wymaganych przepisami prawa wskaźników zatrudnienia osób niepełnosprawnych w zakładzie pracy chronionej,
• prowadzenie dokumentacji personalnej, zgodnie z obowiązującym przepisami prawa,
• planowanie zasobów ludzkich, a w tym rekrutacja, selekcja i dobór personelu,
• przygotowanie i monitorowanie rocznego BDG wynagrodzeń personelu.
Kierownik działu Kadry-Płace
PPCH FRITAR S.A. w Tarnowie
sty 2005 – gru 2013
• prowadzenie dokumentacji personalnej, planowanie zasobów ludzkich ( głównie liniowego personelu produkcyjnego w związku z sezonowością produkcji ), a w tym rekrutacja, selekcja i dobór w.w. personelu, oraz organizowanie i koordynowanie procesu rekrutacji i zatrudniania pracowników średniego szczebla zarządzania,współpraca z agencjami pracy tymczasowej, polegająca na koordynowaniu działań w zakresie dostarczania personelu do obszaru produkcyjno-magazynowego, oraz sprawowanie nadzoru nad prawidłowością rozliczeń w zakresie godzin pracy i kosztów, udział w określaniu potrzeb szkoleniowych pracowników i w związku z tym wyszukiwanie stosownych ofert firm szkoleniowych,tworzenie rocznego budżetu na wynagrodzenia pracowników poszczególnych komórek organizacyjnych i nadzór nad jego realizacją,
• nadzór nad prawidłowym stosowaniem przepisów prawa pracy i ubezpieczeń społecznych w zakładzie pracy,udział w negocjacjach ze związkami zawodowymi w zakresie regulacji płac, oraz warunkami przestrzegania prawa pracy w tym przepisów bhp w zakładzie pracy,
• współtworzenie Regulaminu Pracy, Wynagradzania, ZFŚS, oraz sporządzanie do nich stosownych aneksów, udział w zakładowej Komisji Socjalnej zakresie wydatkowania środków ZFŚS sporządzanie sprawozdań do GUS ( Z-05, Z-06 ), sporządzanie zestawień i raportów na potrzeby grupy kapitałowej, m.in. w aspekcie poszczególnych, szczegółowych źródeł powstawania kosztów tj. miesięcznych syntetycznych rozdzielników płac, kwartalne rezerwy urlopowe, miesięczne szczegółowe zestawienie wynagrodzeń pracowników z uwzględnieniem poszczególnych jego składników, kwartalne zestawienie kosztów rezerw urlopowych,sporządzanie miesięcznych raportów wykorzystania urlopów wypoczynkowych,budowanie pozytywnego wizerunku przedsiębiorstwa poprzez utrzymywanie kontaktów z urzędami pracy jak również z PIP, ZUS, US.
Specjalista ds kadr i płac
Przedsiębiorstwo Handlowo Przemysłowe BeM Sp. z o.o. w Krakowie
cze 2007 – lip 2010
• rekrutacja, selekcja, dobór kadr do obszaru produkcyjnego,
• sporządzenia list płac,
• prowadzenie akt osobowych „ czasowników”,
• sporządzanie rocznego sprawozdania, tj. informacji o działalności agencji zatrudnienia do Marszałka Województwa,
• prowadzenie ewidencji urlopowej i chorobowej,
• wydawanie świadectw pracy